Kundeservice

Retur

Ved retur kan du enten sende den med vårt returskjema eller kan du sende den med egen forsendelse-metode.Pakk inn varene godt og ta med QR-koden til nærmeste post i butikk som har Bring/Posten Norge. Der vil du kunne scanne QR-koden og få printet ut en returetikett som klistres utenpå pakken. Du kan også printe etiketten selv og klistre den på pakken, den lå i e-posten du fikk tilsendt fra Posten.
Du vil få en kvittering fra Posten når du leverer inn pakken, ta vare på denne frem til du får beskjed om at returen din er mottatt og ferdig behandlet hos oss.

Det koster 129kr å benytte returetiketten vår. Denne etiketten har sporing og forsikring på returpakken din. Om du ønsker å sende pakken i retur på annen måte er det helt opp til deg, men du er ansvarlig for pakken inntil vi har mottatt den hos oss.

Når vi har behandlet din retur (det tar vanligvis 1-3 uker) vil du få en e-post fra oss.
Ved ubetalt faktura vil varen(e) bli slettet fra din faktura.
Om du har betalt din faktura, eller betalt med kort, vil Klarna ta kontakt for tilbakebetaling (dette tar vanligvis 7-14 virkedager etter returen er behandlet).
For å unngå purregebyr på varer du har sendt tilbake må du ta kontakt med Klarna eller logge inn på www.klarna.no. Her kan du i tillegg få oversikt over dine utestående beløp samt betalingsinformasjon. Kunden er selv ansvarlig for eventuelle purregebyr.

 

Har du betalt via Vipps eller Bankoverføring vil din retur blir behandlet (det tar vanligvis 1-3 uker) vil du få en e-post fra oss. Ved spørsmål kan du ta å sende oss en e-post eller trykke på LiveChaten vår.

Vilkår

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasje, med alle merkelapper hengende på, uten lukt, merker eller pels fra husdyr.

Dersom du returnerer en brukt vare, vurderer vi varens verdireduksjon, og tilbakebetaler varens brukte verdi. En vare uten originalemballasje, merkelapper eller med lukt/merker/pels vil anses som brukt og hele beløpet vil ikke være kvalifisert for tilbakebetaling.

Bytte

1.  Ordrenummeret ditt finner du i ordrebekreftelsen, i din Klarna app eller din Vipps app. Eller via e-post da du har mottatt en ordrebekreftelse på kjøpet.

2. Velg varene du ønsker å bytte og årsak.

3. Velg hvilken type og send oss en melding

4. Når du har fullført returen på nettsiden vil du få tilsendt en egen e-post fra Posten Booking med en QR-kode. Denne koden fremviser du til din nærmeste post i butikk som har Bring/Posten Norge. De vil da printe ut det du behøver å klistre på pakken for retursending. Du vil få kvittering fra Bring når du leverer inn pakken, ta vare på denne inntil du har fått mail fra oss om at returen din er ferdig behandlet.

Vi reserverer din vare i 25 dager, og den sendes ut etter returavdelingen har behandlet returen din.

Om returen ankommer etter 25 dager er ikke varen holdt av lenger, men om vi har den på lager så sendes den ut til deg.

Er vi utsolgt refunderes beløpet automatisk.

Det trekkes ingen returgebyr ved å bytte størrelse på samme produkt.

Det koster 129kr å benytte seg av returetiketten for bytte av vare. Returportoen blir trukket i fra beløpet som tilbakebetales når vi behandler returen din.

Har du betalt for varene du sender i retur, får du pengene tilbakebetalt så snart vi har mottatt og behandlet din retur. Har du ikke betalt må du logge deg inn på www.klarna.no for å registrere en retur der slik at du ikke får purregebyrer i mellomtiden. Kunden står selv ansvarlig for å unngå purregebyrer.

Den nye bestillingen din betaler du som normalt, og eventuelle fraktkostnader dekker kunden selv.

Levering

Hos oss kan du velge mellom syv ulike fraktmetoder:

 

Vi tilbyr ulike fraktmåter og du velger selv mellom disse i kassen når du plasserer ordren. Fraktpris og transporttid for de ulike alternativene vises før du bestiller, slik at du nøyaktig vet hva ordrebeløpet er. Enkelte fraktmåter er kun tilgjengelige for enkelte postnummer, eller har begrensninger på vekt/volum. Husk å bruke korrekt adresse og postnummer på leveringsadressen din! Du får kun opp de alternativene som passer for leveringsadressen og ordren din.

Vi tilbyr disse alternativene.

  1. Norgespakke – Posten.no – (Beste metode). Inkludert sporing og forsikring. 149,- kr
  2. Bring Brev – Bring/Post – sporing er ikke inkludert eller forsikring. 69,- kr
  3.  PostNord Go – Postnord.no – (Andre beste metode.) Inkludert sporing og forsikring. 79,- kr
  4. Helt Hjem – Helthjem.no – (Pakker helt hjem.) Inkludert sporing og forsikring. 79,- kr (Best for små pakker)
  5. Lite brev – (Pakker i postkasse.) – gjelder KUN for små pakker (lader, deksel, adapter etc.) 
  6. Frakt for TV (Prisen kommer etter bestillingen.) Frakt for tv varierer fra hvor stor den er. (Legg merket til at tv-ene sendes ut på kjøperen sitt ansvar.) Prisen varierer fra 199 – 399,- kr normaltvis.

Kort forklart: Raskest levering Norgespakke.

Normal leveringstid: 4-7 virkedager fra pakken er sendt fra oss.

Hvor er pakken min?
Normal leveringstid er 4-7 virkedager etter at pakken sendes fra oss. Link til sporing av pakken finnes i mailen du mottar fra oss når pakken sendes fra vårt lager, dersom det er med sporing.

Bestilling

Før du legger inn bestilling

For at pakken din skal komme trygt og raskt frem, er det viktig at adressen og navnet ditt står tydelig på postkassen. Hvis ikke kan ikke posten levere pakken i din postkasse og pakken vil da bli returnert innen 3 uker.

Husk å se over at adresse, gatenummer, telefonnummer og e-posten din stemmer før du fullfører bestillingen. Om e-posten ikke er riktig vil du ikke få ordrebekreftelse eller hentemelding på e-post. Dette er info som ikke er mulig for oss å endre på i etterkant av en bestilling.

Du legger inn rabattkode i handlekurven, før du kommer til kassen. Der finner du et rabattkodefelt som det står “legg til rabattkode”, der skriver du inn koden du har og trykker på “aktiver”. Da vil koden aktiveres på ditt kjøp. Dette må gjøres før du trykker deg videre inn til kassen for å fullføre kjøpet ditt.

Kan jeg kansellere/endre min bestilling?

Vi ønsker å levere pakken din så raskt som mulig, og vårt robotsystem på lageret starter å behandle din ordre umiddelbart etter bestilling. Det er derfor ikke mulig å gjøre endringer eller kansellere en ordre etter bestillingen er lagt inn.


Når sendes bestillingen min?

En e-post sendes til deg så snart pakken din sendes fra vårt lager.
Har du ikke mottatt bekreftelser innen rimelig tid, kan det være at de har havnet i søppelpost/spamfilter.

Hvor er pakken min?

Sporingsnummer finner du i e-posten du mottar når varen sendes fra vårt lager. Trykk på sporingslinken og følg pakken der.

Kundekonto

  • Vil du opprette en kundekonto?
    Klikk på “Min kundekonto” på øverste linje på nettsiden, og deretter på “Opprett ny konto”. Fyll inn dine opplysninger og trykk på “Registrer kundekonto”. Du kan også opprette kundekonto ved å logge inn med Vipps.
  • Glemt passordet ditt?
    Klikk på “Glemt passordet ditt?”. Skriv inn din e-post adresse, så vil vi sende en bekreftelseslink for å resette passordet ditt.
    Hvis du aldri mottar en e-post med nytt passord, er det mest sannsynlig for at du ikke har noen kundekonto og har handlet som gjest tidligere.

Betaling

Hos oss kan du velge mellom fire trygge og sikre betalingsmetoder.

Kortbetaling: Benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpssummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort.

Vipps: Velger du Vipps ved betaling, reserveres kjøpssummen av bestilling i Vipps.

Klarna Faktura med 30 dagers betalingsfrist: Velger du å betale med faktura mottar du faktura på mail når pakken sendes fra oss. Faktura forfaller i løpet av 30 dager.

Klarna Delbetaling eller konto: Ligger som et eget valg i kassen. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen.

Man må være fylt 18 år for å handle med Klarna faktura/delbetaling.

Må jeg oppgi mitt personnummer i kassen?
Du trenger kun å oppgi ditt personnummer hvis du velger å betale med faktura- eller delbetaling. Ved betaling med VISA eller kredittkort trenger du ikke å oppgi personnummer.

Har orderen min gått gjennom?
Ordrebekreftelse sendes på epost til deg så snart ordren har gått gjennom. Om du har registrert feil epostadresse eller ikke mottar epost kan du kontakte kundeservice på telefon, chat eller mail.

Kjøpet gikk ikke gjennom, men det har blitt gjort en reservasjon likevel?
Ved teknisk feil kan det skje en reservering på din bankkonto selv om ordren ikke har gått gjennom. Beløpet er da ikke trukket, bare reservert, og det frigis igjen i løpet av få dager.

Hvorfor går ikke kjøpet mitt gjennom?
Hvis ditt kjøp ikke godkjennes når du velger å betale med faktura, kan det skyldes flere ting:

– Du er under 18 år

– Adressen du oppga er ikke din folkeregistrerte adresse

– Du har oppgitt feil personnummer

– Du har nådd din maksimale kredittgrense

Ønsker du mer informasjon? Kontakt Klarna direkte her: www.klarna.no/kundeservice

Rabattkoder
Hvor fyller jeg inn rabattkode?
Du legger inn rabattkode i handlekurven, før du kommer til kassen. Der finner du et rabattkodefelt som det står “legg til rabattkode”, der skriver du inn koden du har og trykker på “aktiver”. Da vil koden aktiveres på ditt kjøp. Dette må gjøres før du trykker deg videre inn til kassen for å fullføre kjøpet ditt.

Har dere noen rabattkoder jeg kan få?
Aktuelle rabattkoder annonseres på sosiale medier, som Facebook, Instagram og Snapchat. De sendes også ut på mail, så vi anbefaler å melde deg på vårt nyhetsbrev for å alltid få de beste tilbudene og rabatten først.

Kjøpsbetingelser

Kjøpsbetingelser finner du her:

 

Trykk meg!

 

Eller her:

Vilkår og betingelser

Om oss

Om oss finner du her:

 

Trykk meg!

 

Eller her:

Om oss

Personvern

SALG OG INVEST TELEBIT selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke denne informasjonen med tredjepart. Utenforstående kan kun få innsyn i denne informasjonen dersom de skal gjennomføre bestemte tjenester for oss. I slike tilfeller inngås strenge avtaler for å beskytte informasjonssikkerheten. Vi vil også alltid bestemme hvordan behandlingen av opplysningene skal foregå.

Hvorfor samler vi inn data?

Dataene vi samler inn blir brukt til å forbedre våre tjenester, sende meldinger, tilbud og kampanjer, samt gi kundestøtte. Vi bruker også ikke-personlig data, som ikke kan spores til deg. Dette bruker vi blant annet til å gi deg markedsføring som er relevant for deg. Vi bruker også denne typen data for å forbedre oss, og gi deg en bedre opplevelse hos oss.

Hva samler vi inn?

Som mange andre selskaper, samler vi inn informasjon som kan identifisere deg. Dette er en personopplysning.
Personopplysninger samler vi inn bare når du gir dem til oss. Eksempel på en personopplysning er e-post, adresse, telefonnummer og navn.

Hva gjør vi med dine data?

Vi lagrer dine data trygt hos oss, til vi ikke lenger har behov for å kontakte deg, eller du ikke lenger ønsker at vi skal beholde din data.
SALG OG INVEST TELEBIT selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke denne informasjonen med tredjepart. Utenforstående kan kun få innsyn i denne informasjonen dersom de skal gjennomføre bestemte tjenester for oss. I slike tilfeller gjelder strenge avtaler for å beskytte informasjonssikkerheten. Vi vil også alltid bestemme hvordan behandlingen av opplysningene skal foregå. Vi behandler dine data på grunnlag av berettiget interesse eller aktivt samtykke.

Det er dine personopplysninger, og du har rett til å be om å se, oppdatere, korrigere, eller si vi skal slette dine personopplysninger

Cookies?

Vi bruker cookies, som de fleste andre nettsteder, for å bedre brukeropplevelsen av nettsidene våre.
En informasjonskapsel, eller «cookie», er en liten tekstfil som lagres i nettleserens minne. Disse brukes for eksempel til å ivareta brukervalg du gjør på siden, lagre handlekurven din og å analysere hvordan du bruker sidene våre slik at vi kan forbedre oss.

Klarna

Vi bruker Klarna som leverandør av kassen vår. Dette betyr at vi kan overføre dine personlige data i form av kontakt- og bestillingsdetaljer til Klarna når kassen lastes inn, slik at Klarna kan administrere kjøpet ditt. Dine personopplysninger som overføres behandles i tråd med Klarnas egen personvernmerknad.

Vipps

Registrerer du konto via Vipps godtar du Vipps sine brukervilkår. Dette kan du lese mer om på Vipps sine sider HER.

Vi bruker Vipps som betalingsmåte i kassen vår. Dette betyr at Vipps henter dine personlige data i form av kontakt- og bestillingsdetaljer slik at Vipps kan administrere kjøpet ditt. Dine personopplysninger som overføres behandles i tråd med Vipps egen personvernmerknad.

Analyse

Google Analytics

Dette er vårt analyseprogram. Vi bruker dette til å blant annet se hvor våre brukere kommer fra, hvor ofte de besøker siden vår og hvor trafikken inn kommer fra.

Google Tag Manager

Vi bruker Google Tag Manager for å administrere analyse og digitale tjenester

Hot Jar

Dette er et analyseprogram som vi bruker til å se hvordan sidene våre blir brukt slik at vi kan forbedre brukervennligheten av de.

Fit Predictor

Dette er en tjeneste vi bruker for å forutsi den beste størrelsen for deg og dine klær.

Markedsføring

Voyado

Dette er vårt kunderelasjonsprogram. Vi bruker det for å analysere våre nyhetsbrev, så vi hele tiden sørger for at innholdet er relevant og verdsatt blant våre epostkunder

Google Dynamic Remarketing

Vi bruker Google Dyamic Remarketing for å vise deg interessante og relevante tilbud på sider utenfor telebit.no der du ellers ville sett annonser som kanskje ikke ville vært interessante for deg.

Facebook Pixel

Vi bruker facebook pixel for å bruke anonymt innhentede data for å kunne vise deg relevant markedsføring på facebooks annonsenettverk.

Snapchat

Innhenter anonymt data til annonsering i Snapchat.

ReDeal

Vi bruker ReDeal så du kan melde deg på konkurranser og dele eksklusive rabatter med dine venner.

Bambuser

Dette er strømmetjenesten vi bruker for vår liveshopping.

Slik kan du unngå cookies

Dersom du ønsker å unngå cookies, kan du deaktivere bruken av disse i din nettleser. Merk at ved å gjøre dette vil flere av funksjonene på sidene ikke fungere.

Google Chrome
Mozilla Firefox
Safari
Internet Explorer

Edge

SALG OG INVEST TELEBIT er ansvarlig for behandlingen av personopplysningene som beskrevet ovenfor. Denne erklæringen inneholder opplysninger du har krav på når din dat samles inn og behandles (ref personopplysningsloven § 19 og personopplysningsloven § 18 1. ledd).

Kontakt: [email protected]

Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål finner du nedenfor.

Trykk meg

 

FAQ

Sponsing

Vi er heldige, og for øyeblikket er ambassadørteamet vårt komplett.

Men, ting kan endre seg. I så fall hører du om det i sosiale medier. Er du ekstra ivrig – og oppfyller kriteriene under – kan du likevel sende oss en åpen søknad.

Vi får mange henvendelser fra bloggere og instagrammere, og for å bli vurdert må du:

  • Skrive ærlige produktanmeldelser, og merke sponsede innlegg som reklame
  • Ha minimum 3000 følgere på instagram
  • Ha gode fotokunnskaper

Julegaver

Hos oss kan du enkelt handle julegavene du trenger, og om det viser seg at størrelsen ble feil eller mottakeren ønsker å returnere varen er det ingen problem.
Alle varer som er handlet hos oss fra og med 01/10/22 kan returneres innen 31/01/23.

Da er det et par ting du må huske på;

  • Varen må være i ny og ubrukt stand med alle lapper hengende på.
  • Sendes noe i retur tilbakebetaler vi pengene til kjøperen. Ønsker du å bytte i noe legges det inn en ny bestilling i nettbutikken vår.
  • Ta vare på ordrenummeret/ordrebekreftelsen og QR-koden som lå vedlagt i pakken din. Dette behøver du om du skal returnere noe senere.

Jeg har fått en gave, kan jeg returnere eller bytte den?

Alle varer som er ubrukte med lapper på kan returneres innen 14 dager hos oss, eller innen 31/01/23 om det er julegaver. Vær obs på at vi kun har mulighet til å tilbakebetale pengene for varene til personen som bestilte og betalte for ordren. Så om du har fått en gave er det eieren av ordren som vil få pengene tilbake når returen er mottatt og behandlet.

Trenger du hjelp eller lurer på noe angående julegaveshoppingen er vi tilgjengelig hver dag på [email protected]

Kontakt oss

Vi vil gi deg topp kundeservice, og er raske på labben for å svare deg så kjapt som mulig.

E-post: Send e-post til [email protected] eller benytt vårt kontakt skjema.

Vi er tilgjengelig på chat, e-post, Instagram og Facebook store deler av døgnet. Vi gjør vårt beste for å svare deg innen 1 virkedag, og alle henvendelser besvares senest innen 2 virkedager. Vår telefon er åpen mandag-fredag (10:30-16.00).

 

Returadresse:


SALG OG INVEST TELEBIT

AUGLENDSDALEN 80

4017 STAVANGER

TELEBIT STAVANGER

 

Kontakt oss

Personvern

SALG OG INVEST TELEBIT selger ikke personopplysninger til tredjepart, og vi bytter eller videreformidler heller ikke denne informasjonen med tredjepart. Utenforstående kan kun få innsyn i denne informasjonen dersom de skal gjennomføre bestemte tjenester for oss. I slike tilfeller inngås strenge avtaler for å beskytte informasjonssikkerheten. Vi vil også alltid bestemme hvordan behandlingen av opplysningene skal foregå.

For å lese mer trykk her: Personvern