ofte stilte spørsmål

Denne avtalen ble sist endret 12.06.2019

Nyttig informasjon

Hvilke fraktmetoder er tilgjengelige?

Vi tilbyr to forskjellige frakt alternativer. Vi har en mulighet som heter Helt Hjem denne alternativet er billig men ikke så sikker som Norges pakke. Helt Hjem har sporings mulighet som gjør at du har tilgang til og spore din pakke. Ved kjøp av Norges Pakke vil du motta sikkerhet og forsikring opp til 10 000,- kr.

Hvor lang tid tar det å få pakken min?

Det vil variere fra produktet du har kjøpt, men vanligvis tar den i mellom 1-7 virkedager.

Det er forskjellig leveringstid på sendingene våre.

  • Norgespakke™ og Servicepakken m.fl. bruker normalt 2–5 virkedager avhengig av strekning.

HeltHjem:

Pakkene kan spores og mottaker kontaktes av sjåfør før levering. Personlig levering har en leveringstid på 1-5 dager, avhengig av hvor mottakeren bor, og mottaker kan selv bestemme dag for levering.

Hvordan sporer jeg bestillingen min?

Du kan spore bestillingen din ved e-mailen du mottok eller kontakte våres kundeservice for videre hjelp av sporing for din bestilling.

Trenger jeg en konto for å bestille?

Å lage et konto hos oss er frivillig, men vi anbefaler sterkt da det vil hjelpe deg ved videre shopping hos oss, som for eksempel du kan motta gode tilbud og rabatter for ditt neste kjøp!

Ofte stilte spørsmål

What Shipping Methods Are Available?

In egestas, libero vitae scelerisque tristique, turpis augue faucibus dolor, at aliquet ligula massa at justo. Donec viverra tortor quis tortor pretium, in pretium risus finibus. Integer viverra pretium auctor. Aliquam eget convallis eros, varius sagittis nulla. Suspendisse potenti. Aenean consequat ex sit amet metus ultrices tristique. Nam ac nunc augue. Suspendisse finibus in dolor eget volutpat.

Grade A

I denne kategorien er det virkelig penger å spare for deg som kunde.

Dette er telefoner som er kvalifisert og kategorisert innenfor “Grade A” i kategoriseringssystemet som benyttes i brukthandel av elektroniske varer.

Telefonene i denne kategorien er svært pent brukt og innehar minimalt med slitasje.

Alt av funksjoner er testet og skal selvfølgelig fungere optimalt.
Dersom du skulle oppdage noe ureglementert så er det bare å ta kontakt med vår kundeservice så vil vi finne en rask og god løsning på utfordringen sammen med deg.

Grade B

I denne kategorien er det ytterligere penger å spare for deg som kunde.

Dette er telefoner som er kvalifisert og kategorisert innenfor “Grade B” i kategoriseringssystemet som benyttes i brukthandel av elektroniske varer.

Telefonene er meget pent brukt og innehar normal slitasje. De kan derimot inneha noen riper på display/bakdeksel som kun kan sees tett på.

Alle Grade B-telefoner selges uten original embalasje

Alt av funksjoner er testet og skal selvfølgelig fungere optimalt.
Dersom du skulle oppdage noe ureglementert så er det bare å ta kontakt med vår kundeservice så vil vi finne en rask og god løsning på utfordringen sammen med deg.

Helt ny telefon

Dersom du handler hos oss skal det stå i beskrivelsen tilstand til mobilen, ofte får vi inn nye eller i bedre tilstand da sender vi deg en e-mail eller sms om at du kan få et bedre tilbud. Mobil-klasser og pc-klasser er A-B Grade.

Kvalitetskontroll

Alle brukte mobiltelefoner må godkjennes gjennom vår kvalitetskontroll før de kan selges videre i vår nettbutikk.
Her blir telefonen grundig sjekket, både teknisk og estetisk, men merk at mindre slitasje kan forekomme.

Kvalitetskontrollen innebærer blant annet kontroll av:

  • Av-og på-knapp
  • Mobilens knapper og berøringsskjerm
  • Nettverk og WiFi-tilkobling
  • Kamera (front og bak)
  • Høyttalere og mikrofon

I tillegg har vi sjekket at:

  • telefonen er nullstilt og alt innhold er slettet
  • telefonen ikke er sperret til operatør
  • telefonen ikke har betydelige skader (sprekker, bulker, store riper)
  • fuktindikatorene ikke har utslag (ingen væskeskader)

Hvem utfører kvalitetskontrollen?
Kvalitetskontrollen utføres av våre teknikere, og etter produsentenes retningslinjer.
Om det har forekommet reparasjon på telefonen, er reparasjonen utført ved autorisert verksted.
Det betyr at verkstedet er godkjent av produsenten til å utføre reparasjoner, samt at det kun benyttes originale deler ved reparasjon.

Retur og angrerett

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som kommer til anvendelse. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Vi sender ut informasjon til alle våre privatkunder, via e-post, rundt angrerettloven og angrerettskjema ved hvert kjøp som foretas hos oss.

Vi anbefaler å vise god omsorg for varen og originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen trygt og sikkert tilbake.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:

  • Angreretten betinger at kunde bærer kostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varene ikke kan returneres med normal post anbefaler vi Posten.no for mer info og gjennomføring av retur av større pakker. Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering enn det som er anbefalt er dette en kostnad som bæres av kunde(jf. Angrerettloven § 24).
  • Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett ble gitt, sende varene tilbake.(jf. Ang Angreretten § 25)
  • Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).
  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet..(jf Angrerettloven § 1).

Aktiv handling

Det forplikter en aktiv handling fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11).

Hvordan angrer jeg før ordren er pakket / sendt fra vårt lager?
Ring til kundeservice på 412 42 194 og be om at hele ordren slettes. Dersom kundeservice bekrefter at ordren er slettet har du angret. For din egen del kan det være lurt å beholde kopi av e-post og informasjon om hvem du har pratet med i forbindelse med at du angret i minst 14 dager.

Hvordan angrer jeg før ordren er hentet på utleveringsstedet?
Send en e-post til oss hvor du skriver at du angrerer din bestilling henvist til bestillingens ordrenummer. Du vil motta en mail som bekrefter at ordren er innenfor kriteriene for angrerett. Du behøver ikke å foreta deg noe mot utleveringsstedet. Når ordren kommer tilbake til oss vil den bli kreditert i sin helhet. Ta kontakt med vårt kundesenter som vil ordne med fri retur av din ordre.

Hvordan angrer jeg etter ordren er hentet?
Ta kontakt med oss via telefon eller e-post innen 14 dager etter du har mottatt varen. Varen må deretter så snart som mulig returneres til oss.
OBS! Det er viktig at alt innhold i esken returneres i samme stand og mengde som da du mottok varen.
Ditt tilgodehavende av kjøpet vil bli kreditert i løpet av 5-7 dager.

Det oppfordres til at Angrerettvarene sendes som registrert pakkepost slik at du kan følge pakken på Posten sine sider slik at du har full oversikt over hvor forsendelsen befinner seg i postens system frem til den ankommer oss.

Passiv handling

Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss uavhentet gebyr pålydende kr. 250, for å dekke våre håndteringskostnader.

Våre åpningstider du kan gi oss informasjon om at du angrer ditt kjøp

Mandag – fredag kl 0800 – 1700
Lørdag kl 12:30 – 15:30

Søndag, helligdager er det stengt

Kundeservice er alltid klar i åpningstidene til å ta imot din henvendelse.
E-post: info@telebit.no

Telefon: 412 42 194